مقالات : نماد اينترنتی @

• شايد بسياری به اين علت كه علامت @ در آدرس‌های ايميل و توييت استفاده می‌شود تصور كنند اين نماد كه انگليسی زبان‌ها به آن « ات‌ساين » می‌گویند، نوآوری نسبتا جديدی باشد. در حالی كه 473 سال قبل يك تاجر فلورانتينی اين نماد را در نامه‌ای كه در تاريخ 4 ماه می 1536 نوشت، مورد استفاده قرار داد.

بر اساس گزارش روزنامه ايتاليايی لارپوبليكا، در سال 2000 يك استاد علوم تاريخ دانشگاه لاساپينزا در شهر رم به هنگام بررسی نامه اين تاجر به اين نماد برخورد كه برای نشان دادن نوعی معيار اندازه‌گيری كوزه شكل در زمان قديم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طبق گزارش نيويورك تايمز، اين نماد جا افتاده در فرهنگ اينترنتی امروز پيش از اين كه در صفحه كی‌بورد جا بگيرد، طی قرن‌ها به علامت اختصاری محاسبه تجاری برای « به قيمت » در اسناد نوشته شده توسط تاجران انگليسی تغيير يافت.

اين نماد سرانجام در سال 1971 و هنگامی كه يك مهندس به نام « ری تاملينسون » تصميم گرفت از آن در نخستين آدرس ايميل برای ارسال نخستين ايميل استفاده كند، در كی‌بورد رايانه قرار گرفت.

وی درباره علت انتخاب اين نماد اظهار كرد : هدف « @ » نشان دادن قيمت واحد به انگليسی بود و من اين علامت را انتخاب كردم تا خاطرنشان شود كاربر در مكان ميزبانی شده ديگری و نه مكان خود قرار دارد.