Flash : ایجاد Loding ساده برای پروژه‌ی فلش در ActionScript2

• طراحی سنگين در بعضی از صفحات يا فيلم فلش باعث زياد شدن حجم آن صفحات می‌شود. همين موضوع باعث خستگی و دلسرد شدن كاربر و بازديد كننده از صفحات می‌گردد و باعث می‌شود بازديد كنندگان سايت، روز به روز كمتر شوند. اما گاهی اوقات نمی‌توان به هر دليلی صفحات را در حجم كم طراحی نمود مخصوصا صفحاتی كه دارای عكسهای زيادی هستند.

preloading اين امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران نحوه‌ی اجرای فايل فلش مشاهده کنند. برای ساختن لودينگ ساده در فلش به صورت زير عمل می‌کنيم:

1) ابتدا يك پروژه‌ی جديد در ActionScript2 باز كنيد.
2) ما به 3 فريم نياز داريم. فريم اول و دوم برای قرار دادن اسکريپت‌های loading است و شما بايد طراحی خود را از فريم سوم به بعد شروع کنيد.
3) در فريم اول دستورات زير را می‌نويسيم:

ifFrameLoaded (20){
gotoAndPlay(3);
}

4) و در فريم دوم اسکريپت زير را وارد کنيد:

gotoAndPlay(1);

توضيح اسکريپت های بالا :
ifFrameLoaded تابعی است که در فلش برای اين کار وجود دارد. و عدد 20 تعداد فريمی است که طراحی شما در آن صورت گرفته است. اگر طراحی در 100 فريم انجام شده بايد عدد 100 را تايپ کنيد.
gotoAndPlay(3) : اين خط از برنامه زمانی اجرا می‌شود که 20 فريم خوانده شده باشد. و در آخر دستور فريم دوم تا زمانی که 20 فريم لود نشده يک حلقه ايجاد می‌کند و اجرا می‌گردد.

5) و در آخر یک لایه جدید ایجاد کرده و در محیط کاری کلمه‌ی PreLoader را تایپ کنید. اینکار باعث می‌شود که هنگام اجرای دستورات لودینگ، کلمه‌ی PerLoader نمایش داده شود.

- برای تست لودينگ ctrl+enter را بزنيد تا فلش پلير اجرا گردد سپس از منوی view گزينه‌ی BandWidth Profile را تيک بزنيد و بعد گزينه‌ی Simulate Download را تيک بزنيد.

دانلود فايل FLA - اندازه‌ی فايل: 65.4 كيلوبايت